Moziban a legújabb filmed!

Fuldokoltam a dühtől, és a tehetetlenségtől, de nem szólhattam semmit. Szívességet tettek nekem, igaz nem úgy, ahogy az jó lett volna nekem, ergó nem is éreztem tőle jól magam…
S amikor már túl voltam a dolgon, még akkor is bántott, mert szeretek tanulni az esetekből. Mindenképpen el akartam jutni egy olyan megoldáshoz, ami nekem segítség, kapaszkodó, hogy a jövőben mit tudnék másként csinálni, hogy máskor ne így történjen– ez a kérdés nem hagyott nyugodni.
És ekkor került kezembe egy könyv (valószínűleg nem véletlenül), ami egy technikát ír le: FRUSZTRÁCIÓBÓL RUGALMASSÁG. Beugrott, hogy hasonlót már végeztünk egy tréningen.
Ezzel az önismereti módszerrel Te is boldogulhatsz, ha csalódott vagy és úgy érzed, megrekedtél egy kellemetlen helyzetben.
Ezt nevezem én felnőttkori tanulásnak, amikor a régi reflexek már nem válnak be, vagy legalábbis nem olyan megoldást szülnek, amitől én jól tudom érezni magam. Már pedig ha választhatok, az az én szabadságom, nincs megkötve a kezem, hogy hogyan KELL viselkednem.  Eddig jól hangzik, innen kezdve kell egy kicsit „bedobnom magam”, vagyis jöhet az új technika, (ha Te is nyitott vagy az új dolgokra) és máris OKÉ leszel. Egy próbát megér!
Amikor egyedül vagy, és el tudsz gondolkodni a saját dolgaidon, KÉPZELJ EL EGY FILMET, amiben az a jelent játszódik le, ami megtörtént Veled.

  1. Relaxált  helyzetbe hozod magad, vagyis nem indul el a lavina, visszafogod az indulataidat – tudom, nem egyszerű, de mivel kontrollálni tudod a gondolataiddal, egyszerűen most nem engeded meg magadnak, félresöpröd, mert másra fókuszálsz.  (Egyébként ilyenkor elszáll az idegesség, figyeld csak meg, nem törődsz vele, és nem táplálod energiával, elfogy és vége!)
  2. Pörgesd le a filmet magad előtt, vagyis a szituációt, és ott állítsd meg, ahol nem vagy teljesen elégedett magaddal, amit mondtál, ahogy viselkedtél… ( Én megkerestem azt az érzést, azt a szót, amit aztán tovább vihettem, ami a remélt megoldást nekem jelenthette, és ez az ELÉGEDETLENSÉG volt. Gyakran előfordul, hogy nem fogalmazzuk meg a saját ÉRZÉSEINKET, (pedig az már fél megoldás), helyette a Másikkal vagyunk elfoglalva, hogy Ő milyen, Ő mit csinált…
  3. „Játszd újra Sam!”… Most forgasd le újra a jelenetet, lásd a lelki szemeid előtt, magadat, akár halld a hangodat, nézd meg a viselkedésedet! Itt tudsz beavatkozni, mert itt már úgy mozgatod magad, ahogy Neked tetsző, ahol is elégedett leszel magaddal.
  4. Konzekvencia: mit mondanál, ha újra játszhatnád, hogyan viselkednél? – a jövőben tedd így! miért ne?

Akár kereshetsz ide egy szimbólumot, egy kiváltó jelet, képet vagy  mondatot (idézetet), ami megerősít, és figyelmeztet, amit aztán magaddal vihetsz az új helyzetekre.

Ha ez egyszer sikerül, akkor többször is sikerülhet, és ily módon állandóan felülvizsgálhatod a cselekedeteidet, a mondataidat, változtathatsz a nem működő viselkedésmintáidon. Ezt mintegy visszajelzésnek is tekintheted, önmagad számára, s amit esetleg korábban kudarcnak éltél meg, most átírhatod, mert tükröt kapsz arról, hogy hol érdemes még változnod, fejlődnöd.
Napi rutinná is alakíthatod, megéri, mert elégedett leszel önmagaddal, ezáltal boldogabban is!  Igazi „önbizalom- gerjesztő” dózis.

Még többet az Önismeretünkért! Szeretettel  Neked, a felnőttkori tanulásunkért:
J. Gyöngyi

Pin It on Pinterest

Share This

Keresed az álommunkádat?

 
 
Ez az ingyenes álom-munka csomag segít az elindulásban.
 
 
Váltani szeretnél? Vagy épp folytatni? Már nem akarsz mindent és minden áron elvállalni? Végre a saját életfeladatodat akarod?
 
A Hivatás-kerékkel tiszta képet kapsz. Csekkold le a 8 pontból, mid van már meg? A saját álmodból és egy vérbeli, újrakezdő nő videójából inspirálódj! 

 

Név: *
Email: *

You have Successfully Subscribed!